Dnes 12.12. jsem rezignoval na post vyjednavače v DPP. Odborovou radu nyní zastupuje při vyjednávání v DPP jen Václav Rychtář, pověřený člen OR.

 Situace v DPP dospěla do fáze, kdy už nemohu (ani nechci) dále hájit nestoudné a nespravedlivé ohodnocování.  Na nutnost posílit OR, abychom neostrouhali a mohli prosadit důstojné požadavky, upozorňuji dlouhodobě. Jak se zdá, marně, nikomu to nevadí. Lidem je vše jedno. Je tak špatné, chtít, aby všichni v této hnusné době, dostali stejně a alespoň na inflaci?

Musí se někdo přiživovat na někom? Bohužel, nenacházím už výraznou podporu ani v rámci Odborové rady. Většinový názor je " lepší brabec v hrsti".

Jedna věc je mizerné přidání. Ano, lze chápat, že až se Radnice ustaví (a bude jednat s vedení DPP) ještě něco kápne, druhou věcí ale je, proč by řidič trolejbusu měl mít více peněz, než řidič tramvaje či autobusu. Nevadí-li to autobusákům dobrá, ale proč tramvaják má mít méně? Taky se řídí dvěma zákony (drážní a silniční) , taky má přísné zdravotní normy, navíc vozí ještě více lidí než trolejbus a když mu tam někdo skočí, on uhnout nemůže... Proč se opět dělá sorta polobohů. Že je to módní?

Nikdo mi však nepodpoří – alespoň ne veřejně a nějaké přitakávání za rohem, je na nic. Generál jedná jen s velkými OO (členy Dozorčí rady) , ostatní pak na jednání mlčí a jen Zabloudil blokuje ty zvěrstva… ano, tak to chodí.

Je chyba ve mne? Možná... Ano, vnímám to tak, že mou profesi nikdo, krom mne, v DPP už nehájí. Ostatní „uvolnění- velcí“ si jen hlídají svůj profit (a že jim to tramvajáci baští, je velmi, velmi smutné…).  Je to snad tak, jak se říká, že: „každý peníz z dozorčí rady dobrý – a koho chleba jíš, toho píseň zpívej“- asi jo, podle toho to pak vypadá – včetně jejich panděr (nejmenuji…).

Tramvaják je prostě otloukánkem. Ale lidem to nevadí.. Neberu, že bych upřednostňoval "ty své" jak se to o mne snaží šířit cizí organizace, ve snaze naše členy odeštvat od nás. Vždyť pro ostatní profese se, i mojí piplavou prací, za ty leta podařilo získat vyšší třídy (viz lanovka ze třetí na pátou, o třídu manipuláci, atp., hádáme se o náhrady prostřednictví právní kanceláře, intervenujeme při diskriminacích.. , zasadili jsme se o lepší pracovní podmínky i v jiných profesích, ale na TRAM nic, vůbec nic. Zde dovedou jen buzerovat a krátit vám prémie za kde co. A nehnu s tím, protože Ospea tu má většinu, jejich členy jsou různí vedoucí a nadřízení a na řidiče je pak tlak..  Letos jednoho nováčka „donutili“ stáhnout přihlášku k nám již po jednom dni, od přihlášení – to je panečku rychlost..

Je proto čas na změnu vyjednavače. Obecně platí, že mladší jsou dravější a lepší. Dávám jim tímto prostor a držím palce k úspěchu.

P.S.: můj poslední úspěch- souhlas všech s navýšením letového příplatku o 2,-Kč. Bomba... řadu let jsem chtěl alespoň korunu... a nešlo to... Hezká tečka :-) 

A byl bych rád, kdyby se v dohledné době našel i nový, mladší, představitel celé OR. Je velmi smutné, že pro mladé, je slovo odbory, slovem sprostým.

 

A co hlavního ASI – a na ASI dávám důraz - nový Dodatek ke KS v DPP přinese?

·      Nárůst mezd o 5,5 % u řidičů a o 6% u ostatních = s příslibem jednání, až bude nová Radnice

·      Nárůst příplatku za praxi o 2,-Kč v každé kategorii (krom nováčků 0-1 rok).

·      Přesun z prémií (10%) do základního tarifu u D = stejný objem peněz, ale jistější nárok

·      Zvýšení hodnoty stravenky na 140,-Kč (či 70 do mzdy)

·      Zvýšení hodnoty pojištění na 250.000,- se spoluúčastí 10% a platbou zaměstnance 1.000,-Kč (OR umožní splátky u soc. případů).

·      Určité zlepšení benefitů a TO I PRO VEDLEJŠÁKY (upřesním až přijde čistopis)

·      Příplatek za práci u historických vozů - řidičů dvounápravových tram a průvodčích (celou směnu odstojí, v zimě, ve vedru…)

·      Příplatek pro řidiče trolejbusu (? Za co proboha…!)

·      Ostatní benefity (včetně režijního jízdného) zůstávají shodné.

 

-JZ-